Ο Έβρος που στέρεψε
Φέτος το καλοκαίρι, ο ποταμός Έβρος στέρεψε. Οι άνθρωποι που ζουν από το νερό του –αγρότες, κτηνοτρόφοι και αλιείς– βρέθηκαν αντιμέτωποι με απώλειες που σε ορισμένες περιοχές άγγιξαν το 80% της παραγωγής. Στον υδροβιότοπο του Δέλτα, έναν από τους σημαντικότερους της Ευρώπης και προστατευόμενο οικοσύστημα διεθνούς σημασίας, η εικόνα της οικολογικής καταστροφής ήταν αποκαρδιωτική: ξεραμένοι καλαμιώνες, νεκρά ζώα, και πουλιά που εγκατέλειπαν πρόωρα τις φωλιές τους.
Το inside story βρέθηκε στον Έβρο για να καταγράψει τις συνέπειες αυτής της σιωπηλής κρίσης από τον Νότο μέχρι τον Βορρά, και να διερευνήσει τι πραγματικά συνέβη μετά τη λήξη της Ελληνοβουλγαρικής συμφωνίας για το νερό που για σχεδόν τρεις δεκαετίες προστάτευε τη ροή, τη γεωργία και τη ζωή κατά μήκος των συνόρων.
«Περνούσες απέναντι με τα πόδια, δεν υπήρχε σταγόνα. Ένας ποταμός δηλαδή που το χειμώνα με τις βροχές, είναι μανιασμένος από νερά, το καλοκαίρι τον έβλεπες στεγνό. Η κατάσταση αυτή κράτησε τουλάχιστον ένα εικοσαήμερο» λέει στο inside story ο Δημήτρης Βούλκος, παραγωγός από το Πέπλο του Έβρου.
Οι αγρότες του Νότου έμειναν χωρίς νερό στην πιο κρίσιμη στιγμή της καλλιεργητικής περιόδου. «Δεν είχαμε νερό να ποτίσουμε όταν

