Η ελληνική και η γαλλική αντιπροσωπεία είχαν σχεδόν συμφωνήσει η Ελλάδα να αγοράσει γαλλικές φρεγάτες, όταν η γαλλική πλευρά δια του προέδρου Μακρόν έθεσε το κρίσιμο ζήτημα: όποια κι αν ήταν η συμφωνία σχετικά με τον τρόπο πληρωμής του τιμήματος των φρεγατών –ακόμα και με δάνειο της γαλλικής κυβέρνησης προς την Ελλάδα– η Ελλάδα έπρεπε να βρει 200 εκατ. ευρώ να καταβάλλει ως προκαταβολή. Στο σημείο αυτό η ελληνική πλευρά άρχισε να ψάχνεται, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Παρίσι (δεν είναι περίεργο, ούτε το μοναδικό παρόμοιο δείγμα).
Σε πρόσφατη επίσκεψη των παραγωγικών φορέων στο Μέγαρο Μαξίμου για τις ανάγκες διαβούλευσης του πρωθυπουργού με εκπροσώπους τους και στην πρόσφατη ομιλία του στη ΔΕΘ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη δυνατότητα ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και στο ενδιαφέρον επενδυτών να τα αποκτήσουν. Αλλά το ναυπηγείο –παρά το γεγονός ότι κατά τον εκκαθαριστή του είναι «μαγαζί γωνία» και κατά τον πρώην ιδιοκτήτη του γαλλολιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα βρίσκεται σε προνομιακή θέση στην Ανατολική Μεσόγειο– μοιάζει μάλλον με «πουκάμισο αδειανό».
Το ναυπηγείο χρειάσθηκε να διαχωρισθεί σε δύο κομμάτια, ένα εμπορικό και ένα