
Αναζητείται plan b για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Σύμφωνα με έναν από τους εγκυρότερους παρόχους πληροφοριών για τη ναυτιλία, την εταιρεία Clarkson Research, ο συνολικός παγκόσμιος όγκος νέων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με βάση την ολική χωρητικότητα, είναι ο μεγαλύτερος από τότε που ο οργανισμός άρχισε να υπολογίζει την αγορά το 1996. Είναι δε 12 φορές μεγαλύτερος από τον συνολικό όγκο των νέων παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, έχοντας ξεπεράσει τον τελευταίο κύκλο άνθησης του κλάδου, που ήταν το 2007.
Τα ναυπηγεία στην Κίνα παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στις δουλειές. Οι νέες παραγγελίες, σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση της Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας (CANSI), έχουν από τις αρχές του έτους σημειώσει άνοδο πάνω από 200% σε χωρητικότητα.
![Εργάτης σε ναυπηγείο στη Ναντόνγκ της Κίνας, το 2018. [AFP] 0shipyard00_1578bu.jpg](/sites/default/files/styles/image_ckeditor_small/public/migrated/0shipyard00_1578bu_1.jpg?itok=QaH8jsT5)
Στη Νότια Κορέα, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Pulse, είναι η πρώτη φορά από το 2013 που οι τρεις μεγάλοι ναυπηγοί της χώρας έχουν πιάσει ή ξεπεράσει τους ετήσιους στόχους τους, ενώ ανοδικά κινούνται και τα μεγέθη της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα αποτελούν άλλωστε τις μεγάλες δυνάμεις της ναυπηγικής βιομηχανίας σε