Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κείμενο:
ceinditex000_12i3n7.jpg
[Miguel Riopa/AFP]

Zara, το brand που αγαπάμε να μισούμε

Η Inditex αλλάζει εκ νέου την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας, με μείωση του φυσικού δικτύου της και στροφή στην online εμπειρία, όπου τα καταφέρνει όπως φαίνεται καλύτερα από όλους. Όμως τα καλά νέα για τον όμιλο είναι κακά νέα για το περιβάλλον.
[Miguel Riopa/AFP]

Η ιστορία του ισπανικού ομίλου Inditex (Industria de Diseño Textil, S.A.), συμφερόντων του γεννημένου το 1936 Αμάνσιο Ορτέγα, είναι πάνω κάτω γνωστή.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1963 στην Κορούνια, ως Confecciones GOA, και έραβε φορέματα και παπλώματα. Το πρώτο κατάστημα Zara άνοιξε το 1975 στην Α Κορούνια, το 1984 ο όμιλος κατασκεύασε το πρώτο του logistics center έκτασης 10.000 τμ στο Αρτέισο και το 1988 το brand Zara βγήκε εκτός της Ισπανίας, με πρώτο σταθμό το Πόρτο της Πορτογαλίας.

Η Ελλάδα, όπου το πρώτο κατάστημα του ομίλου άνοιξε το 1993 –δηλαδή πριν από τρεις δεκαετίες– αποτέλεσε την τέταρτη διεθνή αγορά μετά την Πορτογαλία, τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη) και τη Γαλλία (Παρίσι).

Αλλά όλα αυτά είναι ιστορία. Σήμερα, έξι δεκαετίες μετά από την ίδρυση της Confecciones GOA, η Inditex (aka Zara) στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται η 37χρονη κόρη του Αμάνσιο Ορτέγκα, Μάρτα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές μόδας στον κόσμο, με οκτώ μάρκες (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home και Uterqüe). Τα προϊόντα της διατίθενται σε 216 αγορές μέσω της διαδικτυακής της πλατφόρμας και των 6.657 καταστημάτων της (στοιχεία έως την 31/10/2021) που βρίσκονται σε 96

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη