Κάθε κλικ στο YouTube, πιο κοντά στην ριζοσπαστικοποίηση
Τον Φεβρουάριο του 2005, οι Τσαντ Χέρλεϊ, Τζαουέντ Καρίμ και Στιβ Τσεν, που έως τότε εργάζονταν για την PayPal, έθεσαν σε λειτουργία μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία οι χρήστες θα μπορούσαν ελεύθερα να ανεβάζουν και να παρακολουθούν βίντεο. Το 2006, το youtube.com αποτελούσε ήδη μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ιστοσελίδες του διαδικτύου, με 20 εκατ. μοναδικούς χρήστες μηνιαίως. Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, η δυναμική της επισφραγίστηκε με την εξαγορά της από την Google.
Όταν ο τεχνολογικός κολοσσός αγόρασε την ανερχόμενη πλατφόρμα, έθεσε ως στόχο τη μεγιστοποίηση των εσόδων της. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, αντί για την αύξηση του αριθμού των προβολών, στην οποία δινόταν έμφαση έως τότε, το βάρος δόθηκε στην επιμήκυνση του χρόνου παραμονής των χρηστών σε αυτήν. «Εάν οι χρήστες ξοδεύουν περισσότερη ώρα στο YouΤube, αυτό μας δείχνει πως είναι πιο ευχαριστημένοι με το περιεχόμενο που βρήκαν. Αυτό σημαίνει πως οι δημιουργοί περιεχομένου προσελκύουν πιο ενεργά κοινά. Δημιουργεί επίσης περισσότερες προοπτικές εσόδων για τους συνεργάτες μας», σημείωνε η εταιρεία στην σχετική ανακοίνωση.
Η εταιρεία ανέθεσε στους μηχανικούς τη δημιουργία ενός αλγορίθμου, ο οποίος με βάση τη