Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
11'
Κατηγορία:
Κείμενο:
ceblacksea000_32mh9c2.jpg
Φορτηγά πλοία φορτωμένα με σιτηρά από την Ουκρανία στη νότια είσοδο του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, 31/10/2022. [Ozan Kose/AFP]

Ταραγμένα νερά στη Μαύρη Θάλασσα

Η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία για τα σιτηρά έχει εκτοξεύσει την ένταση στην περιοχή και έχει αναβιώσει την απειλή για τη διεθνή επισιτιστική ασφάλεια.
Φορτηγά πλοία φορτωμένα με σιτηρά από την Ουκρανία στη νότια είσοδο του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, 31/10/2022. [Ozan Kose/AFP]

Το Σαββατοκύριακο της 29ης και της 30ής Ιουλίου, τρία εμπορικά πλοία διέσχισαν τη Μαύρη Θάλασσα με προορισμό το Ιζμαΐλ, ένα μικρό ουκρανικό λιμάνι στο Δέλτα του Δούναβη, στα σύνορα με τη Ρουμανία. Τα πλοία –όλα τουρκικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε στο inside story η εταιρεία ανάλυσης ναυτιλιακών δεδομένων Marine Traffic– ήταν από τα πολύ λίγα που έφτασαν στην Ουκρανία μετά την αποχώρηση της Μόσχας στις 17 Ιουλίου από το Black Sea Grain Initiative (BSGI - Πρωτοβουλία για τα Σιτηρά του Εύξεινου Πόντου). Η Πρωτοβουλία είχε επιτρέψει επί 12 μήνες την αναβίωση των εξαγωγών ουκρανικών αγροτικών προϊόντων, μέσω της Μαύρης Θάλασσας, και είχε αμβλύνει τον κίνδυνο μίας διεθνούς επισιτιστικής κρίσης.

Η σημασία του Black Sea Grain Initiative

Το Black Sea Grain Initiative συμφωνήθηκε ανέλπιστα τον Ιούλιο του 2022, με την κρίσιμη διαμεσολάβηση της Τουρκίας. Από την αρχή της μαζικής ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου του 2022 ως τότε, οι εξαγωγές ουκρανικών αγροτικών προϊόντων δια θαλάσσης είχαν μπλοκαριστεί. Η Ρωσία είχε αναπτύξει πολεμικά πλοία απέναντι στις ακτές της Ουκρανίας και η ουκρανική πλευρά είχε τοποθετήσει θαλάσσιες νάρκες για να αποτρέψει μία

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη