Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
5'
Κείμενο:
cetampon-tax.jpg

Τι σχέση έχει ένας αστακός, μια σαμπάνια και το ...ταμπόν;

Ως είδος πολυτελείας, όπως είναι η σαμπάνια κι ο αστακός, αντιμετωπίζονται τα ταμπόν και οι σερβιέτες. Η «επανάσταση» στη Γερμανία, η πρόσφατη απόφαση για τη μείωση του ΦΠΑ στις παιδικές πάνες και οι δυνατότητες που υπάρχουν για μείωση του ΦΠΑ στα γυναικεία είδη προσωπικής υγιεινής στην Ελλάδα.

Τι σχέση μπορεί να έχει ένας αστακός, ένα μπουκάλι σαμπάνιας (κατά προτίμηση ροζ) και το ταμπόν; Εκ πρώτης όψεως, καμία. Κι όμως είναι όλα είδη πολυτελείας. Σωστά διαβάσατε. Το ταμπόν –για όσους δεν γνωρίζουν είναι προϊόν προσωπικής υγιεινής που χρησιμοποιούν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της περιόδου τους– αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας, αφού εντάσσεται στην κατηγορία των προϊόντων με ΦΠΑ 24%, όπως και ο αστακός και η σαμπάνια.

Παράλογο; Όχι για το ελληνικό κράτος και την ελληνική φορολογική αρχή –ας σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα στην ΕΕ που αντιμετωπίζει ως είδος πολυτελείας το ταμπόν– η οποία διατηρεί στον υψηλό ΦΠΑ ένα προϊόν το οποίο στην πράξη δεν αποτελεί είδος πολυτελείας, αλλά είδος καθημερινότητας και πρώτης ανάγκης. Πρόκειται για ανελαστική κατανάλωση, άρα και δαπάνη. Γιατί μια γυναίκα δεν αποφασίζει πότε θα έχει ή δεν θα έχει εμμηνόρροια. Από τα 10 έως τα 45 χρόνια της ηλικίας της μεσοσταθμικά, κάθε μήνα για πέντε ημέρες κατά μέσο όρο, ένα κορίτσι, μια κοπέλα και μια γυναίκα έχει περίοδο. Που σημαίνει με απλά λόγια ότι μηνιαίως χρειάζεται δύο πακέτα σερβιέτες ή τουλάχιστον 20 ταμπόν, κάτι περισσότερο από ένα κουτί δηλαδή.

Image
afp000_1j31ho.jpg
Το ταμπόν είναι απολύτως απαραίτητο για τις περισσότερες αθλήτριες, ιδιαίτερα δε του υγρού στίβου. [François-Xavier Marit/AFP]

Αν και είναι δύσκολο να

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη