Προχθές Τρίτη 28 Φεβρουαρίου σημειώθηκε το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ελληνική ιστορία, όταν συγκρούστηκαν μετωπικά μία επιβατική αμαξοστοιχία Inter City με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών. Την ώρα που ο απολογισμός των νεκρών αυξανόταν ξεπερνώντας τους 40, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε «αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος», ενώ ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι «το δράμα στα Τέμπη οφείλεται κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος».
Μπορεί και οι δύο άνδρες να επιχείρησαν να αποποιηθούν την ευθύνη για το δυστύχημα, και μπορεί να μην γνωρίζουμε ακόμα ποια ακριβώς θα είναι η ετυμηγορία των εμπειρογνωμόνων, όμως είναι μία από εκείνες τις στιγμές που δεν μπορεί κανείς να πει –και ειδικά οι αρμόδιοι– ότι δεν είχε ακούσει για τα σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου στην χώρα μας.
Οι δύο δημοσιογραφικές έρευνες που ανέδειξαν το πρόβλημα
Δύο μικρά ερευνητικά μέσα προσπάθησαν πριν από μερικά χρόνια να φωτίσουν τα προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων, κάνοντας μάλιστα ρητή αναφορά συγκεκριμένα στο κενό ασφαλείας που προκάλεσε το προχθεσινό δυστύχημα: την έλλειψη σηματοδότησης στο