Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κείμενο:
ceschool4893944.jpg
Τάξη στο 108ο δημοτικό σχολείο Αθήνας τον Σεπτέμβριο του 2019. [Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Το ψηφιακό άλμα που δεν έγινε στα σχολεία

Η ιστορία της αναβάθμισης των συνδέσεων ίντερνετ στα ελληνικά σχολεία είναι γεμάτη μεγάλα λόγια, ακόμα μεγαλύτερες ανεπάρκειες, αλλά και αφανείς ήρωες.
Τάξη στο 108ο δημοτικό σχολείο Αθήνας τον Σεπτέμβριο του 2019. [Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Γιατί δεν εντάχθηκε στο αναθεωρημένο εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ένα έργο θεαματικής αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών των σχολείων, που θα προετοίμαζε τους μαθητές για τη νέα ψηφιακή οικονομία και κοινωνία και θα συνέβαλε στην επίτευξη ευρωπαϊκών στόχων;

Η ιστορία του Fiber to the School –όπως οι περισσότερες που αφορούν στις σταθερές υποδομές διαδικτύου στην Ελλάδα– είναι πονεμένη. Όπως αναφέρεται στην πρόταση που κατέθεσαν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «η δράση Fiber to the School (FttS) αφορά στη διασύνδεση των σχολικών μονάδων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης οπτικών ινών (Indefeasible Rights of Use ή IRUs), αξιοποιώντας εμπορικά δίκτυα οπτικών ινών, τα οποία έχουν αναπτυχθεί πλέον με επαρκή γεωγραφική κάλυψη τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό έχει καταστήσει οικονομικά συμφέρουσα την προμήθεια σκοτεινής ίνας (dark fiber) μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης διάρκειας 15 ετών (περιλαμβανομένων και των υπηρεσιών της συντήρησης) για τη δημιουργία ενός εθνικού οπτικού δικτύου σχολείων επόμενης γενιάς, χωρητικότητας 10 Gbps ανά

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη