![[Illustration: Galateia Iatraki]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2025-02/kentriko-insaint.jpg?itok=gRV5HQvl)
Πώς κατέληξαν ελληνικά πλοία στον ρωσικό σκιώδη στόλο;
Τον Νοέμβριο του 2022, το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο Aris ολοκλήρωσε την τελευταία παράδοση πετρελαίου από τη Ρωσία στη Σιγκαπούρη. Δύο μήνες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου 2023, το πλοίο εξέπεμψε ένα τελευταίο σήμα στα Στενά της Σιγκαπούρης, σηματοδοτώντας το τέλος σχεδόν δύο δεκαετιών υπηρεσίας με την αρχική του ταυτότητα.
The investigation in English
You can read an English translation of this article here.
Την ίδια μέρα το Aris, με έτος κατασκευής το 2005, πουλήθηκε από την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation Limited (ΤΕΝ), με επικεφαλής τον Νικόλα Τσάκο, έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Αγοραστής ήταν η εταιρεία Chatula Marine Ltd με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ.
Μέσα σε τρεις εβδομάδες από τη νόμιμη πώλησή του στην εταιρεία των Μάρσαλ, το Aris επανεμφανίστηκε με νέα ταυτότητα. Πλέον ως Canis Power, άρχισε να πλέει υπό τη σημαία των Νήσων Κουκ, και είχε ως διαχειρίστρια εταιρεία την Radiating World Shipping Servs, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Σύντομα πήρε τον δρόμο για την Ευρώπη, κάνοντας μια σύντομη στάση στο Άμστερνταμ, προτού συνεχίσει για το ρωσικό λιμάνι του Βισότσκ.
Το καλοκαίρι του 2024 το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλε κυρώσεις στο