Μερικές ημέρες μετά το δυστύχημα των Τεμπών τον χειμώνα του 2023, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έκανε μια δήλωση που σκιαγραφούσε την πραγματικότητα στον ελληνικό σιδηρόδρομο: «Είσαι ο υπουργός Μεταφορών. Μπορείς να πας στη Βουλή και να πεις “ναι, έχουμε πρόβλημα ασφάλειας στα τρένα”; [...] Αν το πεις αυτό, δεν θα μπει άνθρωπος…».
Τα προβλήματα ασφαλείας για όσους ξέρουν καλά τα τρένα είναι συχνά, εμφανή και υφίστανται εδώ και χρόνια: εκτροχιασμοί συρμών, δέντρα που πέφτουν σε ράγες και τρένα, γραμμές με προβλήματα στους ξύλινους στρωτήρες όπως βυθίσματα (γίνονται συχνά αναφορές από τους μηχανοδηγούς), είναι μερικά από όσα έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες, ακόμα και μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Ενδεικτικά αρκεί να αναφέρουμε ότι ο ΟΣΕ διαθέτει μόλις ένα όχημα για να κάνει έλεγχο ολόκληρου του δικτύου του, με το οποίο δεν είναι δυνατόν να καλύψει όλες τις ανάγκες.
Τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν δυστυχήματα, καθυστερήσεις εξ αιτίας της μειωμένης ταχύτητας των συρμών ή της διακοπής της κυκλοφορίας τους, αλλά και ένα δυσάρεστο ταξίδι στους επιβάτες.
Η κρατική χρηματοδότηση δεν επαρκεί εδώ και πολλά