Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κείμενο:
[Tirachard Kumtanom/Pexels]
[Tirachard Kumtanom/Pexels]

Νίκες και ήττες για τον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2022

Ρήτρες αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ενέργειας, ηλεκτρονικές αγορές, αποζημιώσεις από την Αττική Οδό, επιστροφή χρημάτων λόγω Κόβιντ, πενταψήφιοι: αυτές είναι μερικές μόνο από τις μάχες που έδωσε πέρυσι ο Συνήγορος του Καταναλωτή, μέσα από την ετήσια έκθεσή του για το 2022.
[Tirachard Kumtanom/Pexels]

Με τα πολλά και οξύτατα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές στον κλάδο της ενέργειας ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο το 2022 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), όπως γράφει στον πρόλογο της ετήσιας έκθεσής του ο Λευτέρης Ζαγορίτης.

Image
zagoritissynhgoros5010765.jpg
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης.

Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών (82%) είχαν να κάνουν με θέματα τιμών και χρεώσεων και η αλματώδης αύξησή τους σχετίζεται, αιτιωδώς, με το γεγονός ότι οι καταναλωτές βρέθηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα αντιμέτωποι με υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, συνεπεία του ανεξέλεγκτου, αυθαίρετου και, συχνά, αδιαφανούς τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης «ρήτρας αναπροσαρμογής» από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. «Ο τρόπος αυτός ώθησε τις τιμές κατανάλωσης προς τα πάνω και επέφερε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού, αντί αυτός να λειτουργεί εξισορροπητικά και διορθωτικά στο πλαίσιο της νομιμότητας», γράφουν εύγλωττα οι συντάκτες της Έκθεσης.

Όπως διαβάζουμε, «ως αποτέλεσμα των συστηματικών ενεργειών του Συνηγόρου του Καταναλωτή, με κορύφωση την ενημέρωση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στις 23-6-2022, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε στη νομοθέτηση της αναστολής εφαρμογής

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη