Θεωρητικά, το μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2012. Μόνο που στο μεταξύ ο χρόνος παράδοσης είχε ήδη μετατεθεί για πέντε χρόνια αργότερα. Και τη χρονιά εκείνη ήρθε η χαριστική βολή: ακριβώς κάτω από τη διασταύρωση των οδών Εγνατία και Βενιζέλου η αρχαιολογική σκαπάνη έπεσε πάνω στον κεντρικό δρόμο της ρωμαϊκής και βυζαντινής Θεσσαλονίκης, τον decumanus maximus, στη διασταύρωσή του με μία cardo, δηλαδή κάθετη ρωμαϊκή οδό, ένα μνημειώδες τετράπυλο και μια μαρμαρόστρωτη πλατεία. Μία «βυζαντινή Πομπηία», σύμφωνα με τους πιο έγκριτους βυζαντινολόγους διεθνώς, στην οποίαν έστρεψαν τα βλέμματα ΜΜΕ όπως το BBC και ο Economist.
Για τα αρχαία που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του σταθμό μετρό Βενιζέλου, το inside story έχει γράψει ξανά. Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, πρόκειται για ένα ολόκληρο αστικό τοπίο από τους υστερορωμαϊκούς και βυζαντινούς χρόνους, που όμοιό του δεν έχει βρεθεί ούτε στην Κωνσταντινούπολη. Οι λύσεις είναι δύο: η απόσπασή τους μέχρι να κατασκευαστεί ο σταθμός και στη συνέχεια η επανατοποθέτησή τους, την οποίαν έχει προκρίνει η σημερινή κυβέρνηση, ή η διατήρησή τους κατά χώραν, με παράλληλη κατασκευή του σταθμού. Για την τελευταία εκφράζονται
Θέλεις να διαβάσεις περισσότερα; Γίνε συνδρομητής τώρα.
Με 6 Ευρώ τον μήνα ή έκπτωση στην ετήσια συνδρομή!
Γίνε συνδρομητής τώραΑκύρωσε όποτε θες
Έχεις ήδη κάνει εγγραφή; Συνδέσου εδώ
Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν
Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!
Εγγραφή χρήστη