Το αρχαίο σταυροδρόμι που δίχασε τη σύγχρονη Θεσσαλονίκη

Στις 6 Νοεμβρίου 2020 το Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφανθεί για μιαν υπόθεση που αφορά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης: Θα μείνουν ή θα φύγουν προσωρινά τα αρχαία του σταθμού μετρό Βενιζέλου; Οι Θεσσαλονικείς έχουν ήδη αγανακτήσει περιμένοντας το μετρό από το 2006. Τι τέλος θα έχει αυτή η ιστορία;
Χρόνος ανάγνωσης: 
16
'
Τμήμα του decumanus maximus που αποκάλυψαν τα έργα στον σταθμό Βενιζέλου. [Αττικό Μετρό]

Θεωρητικά, το μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2012. Μόνο που στο μεταξύ ο χρόνος παράδοσης είχε ήδη μετατεθεί για πέντε χρόνια αργότερα. Και τη χρονιά εκείνη ήρθε η χαριστική βολή: ακριβώς κάτω από τη διασταύρωση των οδών Εγνατία και Βενιζέλου η αρχαιολογική σκαπάνη έπεσε πάνω στον κεντρικό δρόμο της ρωμαϊκής και βυζαντινής Θεσσαλονίκης, τον decumanus maximus, στη διασταύρωσή του με μία cardo, δηλαδή κάθετη ρωμαϊκή οδό, ένα μνημειώδες τετράπυλο και μια μαρμαρόστρωτη πλατεία. Μία «βυζαντινή Πομπηία», σύμφωνα με τους πιο έγκριτους βυζαντινολόγους διεθνώς, στην οποίαν έστρεψαν τα βλέμματα ΜΜΕ όπως το BBC και ο Economist.

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.