Κουτρουβαλώντας προς την ειρήνη
Τελικά, πήγε καλύτερα από ό,τι οι Ευρωπαίοι και οι Ουκρανοί περίμεναν.
Με τη διαφαινόμενη νέα φιλορωσική στροφή του Ντόναλντ Τραμπ μετά τη συνάντησή του με τον Βλαντίμιρ Πούτιν στην Αλάσκα, ο φόβος ήταν διάχυτος στο Κίεβο και στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ότι ο Λευκός Οίκος θα ασκούσε αφόρητες πιέσεις στον Βολόντιμιρ Ζελένσκι να δεχθεί μία συμφωνία στα μέτρα της Μόσχας, που θα άφηνε την Ουκρανία ανυπεράσπιστη την επόμενη φορά που θα άνοιγαν οι ορέξεις των Ρώσων. Εξ ου και επτά Ευρωπαίοι ηγέτες –πέντε αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Φινλανδία) της «Συμμαχίας των Προθύμων», ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής– έσπευσαν να αλλάξουν τα προγράμματά τους και να συνοδεύσουν τον Ζελένσκι στην Ουάσιγκτον τη Δευτέρα.
Οι συναντήσεις, ωστόσο –τόσο η διμερής με τους Ουκρανούς όσο και αυτή που ακολούθησε με τους Ευρωπαίους– κύλησαν χωρίς εντάσεις. Το ζήτημα που κυριάρχησε ήταν αυτό των ενδεχόμενων εγγυήσεων ασφαλείας για το Κίεβο, ενώ έγιναν επανειλημμένες αναφορές στην πιθανή τριμερή συνάντηση κορυφής Ουκρανίας-Ρωσίας-ΗΠΑ. Στο ζήτημα της απόσυρσης των Ουκρανών από τις στρατηγικά κρίσιμες περιοχές του Ντονέτσκ που

