Τι ιστορία θέλουμε να μαθαίνουμε στο σχολείο;

Τόνωση εθνικής υπερηφάνειας ή καλλιέργεια κριτικής σκέψης; Έμφαση στο ένδοξο παρελθόν ή προσέγγιση χωρίς αγκυλώσεις; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που τίθενται κάθε φορά που επανέρχεται στη δημόσια σφαίρα η (μακραίωνη) συζήτηση για το περιεχόμενο, τους στόχους και τη διδασκαλία της σχολικής ιστορίας.
Χρόνος ανάγνωσης: 
15
'
[Βασίλης Παπαδόπουλος/Eurokinissi]

Κατά καιρούς, η σχολική ιστορία έχει γίνει αντικείμενο έντονης δημόσιας διαμάχης και αφορμή εκδήλωσης πολιτικών αντιπαραθέσεων. Μαζί με τα Θρησκευτικά, θα λέγαμε ότι αποτελεί το μάθημα που παράγει τις οξύτερες αντιδράσεις στο δημόσιο διάλογο, όχι μόνο λόγω του σημαίνοντα ρόλου του στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και επειδή συμπυκνώνει τις ανησυχίες ενός μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας για το λεγόμενο «εθνικό μας παρελθόν». Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι, σε κάθε «σύγκρουση» για το μάθημα της Ιστορίας δεν παίρνουν μέρος μόνο πολιτικοί και εκπαιδευτικοί, αλλά επίσης ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι, συλλογικοί φορείς και εκπρόσωποι της Εκκλησίας.

Σε αδρές γραμμές, οι δύο βασικές αντιτιθέμενες απόψεις στη συζήτηση περί σχολικής ιστορίας είναι οι εξής:

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.