
Η καυτή πατάτα της ασφάλειας του σιδηροδρόμου
Όποιοι γνωρίζουν τις λεπτομέρειες της ανακριτικής εργασίας που έχει γίνει για το δυστύχημα των Τεμπών, θεωρούν ότι η κατάθεση της Αικατερίνης Δ., προϊσταμένης της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Δ33) της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, πριν από δύο περίπου εβδομάδες, έριξε όσο φως δεν είχαν ρίξει όλες οι προηγούμενες καταθέσεις στο ζήτημα της πολιτικής εποπτείας των σιδηροδρόμων και της ασφάλειάς τους. Εμείς είδαμε σημεία της κατάθεσης του στελέχους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και μελετήσαμε μία σειρά εγγράφων που κατέθεσε.
Η κατηγορούμενη, μία υπάλληλος με μεγάλη εμπειρία αλλά και πίστη στον σιδηρόδρομο, είχε εργαστεί στις αρχές της δεκαετίας του '90 στους γερμανικούς σιδηροδρόμους, προτού πάρει την απόφαση να παλιννοστήσει. Έμεινε στη θέση της μετά το δυστύχημα και ως επιχείρημα της έλλειψης αρμοδιότητας από την πλευρά της –αλλά και από την πλευρά του υπουργείου– στα ζητήματα της ασφάλειας επικαλείται το γεγονός ότι οι ερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν την περιέλαβαν στα πάνω από 60 άτομα από τα οποία πήραν συνεντεύξεις, προκειμένου να συντάξουν το επίμαχο πόρισμά τους που παρουσιάστηκε στα τέλη Φεβρουαρίου στην Αθήνα.
Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών