
ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Τι πρέπει να αλλάξει στον ελληνικό σιδηρόδρομο
«Αν ήμασταν στην Ιαπωνία ή στη Γερμανία δεν θα κάναμε 17 συστάσεις ασφαλείας σήμερα. Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη. Είναι πασιφανές ότι αυτά τα παιδιά σκοτώθηκαν επειδή ο σιδηρόδρομος του 2023 δεν ήταν ασφαλής. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε» ανέφερε ο Χρίστος Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στην παρουσίαση που έγινε για το πόρισμα που εκπόνησε η ειδική επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών. «Αν ο σιδηρόδρομος δεν είχε ανάγκη ενίσχυσης και ασφάλειας, δεν θα βγάζαμε καμία σύσταση. Θα λέγαμε απλώς τι πήγε λάθος στο δυστύχημα» σημείωσε στην απάντησή του, μετά την τέταρτη φορά που οι δημοσιογράφοι ρώτησαν την επιτροπή αν ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής.

Το 180σελιδο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ –που προς το παρόν έχει δημοσιευθεί μόνο στα αγγλικά– δεν αξιολογεί τη σημερινή κατάσταση των τρένων, αλλά κάνει ουσιαστικά μια «αξονική» –όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η επιτροπή– των γεγονότων της 28ης Φεβρουαρίου, εστιάζοντας σε εκείνα τα σημεία που χρειάζεται να αλλάξουν για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας και την πρόληψη των ατυχημάτων.
Το διαβάσαμε και κρατήσαμε όσα σημεία