Η επιστροφή της λατρείας του Στάλιν
Στις 7 Ιουλίου, το Κομμουνιστικό Κόμμα της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι η περίφημη ομιλία του Νικήτα Χρουστσόφ για τη λατρεία του Στάλιν και τις συνέπειές της, στο 20ο Συνέδριο του κόμματος το 1956, είναι «λανθασμένη και πολιτικά προκατειλημμένη», έρχεται σε αντίθεση με την ιστορική αλήθεια και βασίστηκε σε παραποιημένα γεγονότα. Η ανακοίνωση του συνεδρίου είχε σκοπό, λέει, την «αποκατάσταση της ιστορικής δικαιοσύνης σε σχέση με μια εξέχουσα προσωπικότητα της πατριωτικής και παγκόσμιας ιστορίας».
Σε εκείνη την ομιλία ο Χρουστσόφ είχε κατηγορήσει τον Στάλιν ότι είχε εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς προσωπολατρείας και τυραννίας κι ότι είχε διατάξει μαζικές εκτελέσεις. H αποσταλινοποίηση είχε ήδη ξεκινήσει κι η ομιλία άναψε το σπίρτο για την εξέγερση στη Βουδαπέστη, τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. Σε αυτό το κλίμα, μερικά χρόνια αργότερα, το 1966, είχε απομακρυνθεί από το μετρό της Μόσχας ένα μεγάλο γλυπτό με τίτλο «Η ευγνωμοσύνη του λαού προς τον ηγέτη και αρχιστράτηγο». Τον περασμένο Μάιο, αποκαταστάθηκε και το γλυπτό, στον σταθμό Ταγκάνσκαγια: Στο κέντρο του, περιτριγυρισμένος από εκπροσώπους διαφόρων επαγγελμάτων οι οποίοι του προσφέρουν λουλούδια, στέκεται ο Στάλιν σε φυσικό μέγεθος

