![Oleg Cassini for Peter Pan Swimwear ad, 1967. [out of the book 20th Century Fashion, 100 Years of Apparel Ads, ed. Taschen]](https://insidestory.gr/sites/default/files/styles/article-main/public/field/image/anoigmadiet3.jpg?itok=mK6qOKDH)
Αυτή την εποχή πολλοί άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να προετοιμαστούν ψυχολογικά και σωματικά για την παραλία, γι’ αυτό ξεκινούν την προσπάθεια να χάσουν βάρος και να γυμναστούν ή έχουν ξεκινήσει μιαν αντίστοιχη προσπάθεια μερικές εβδομάδες πριν και τώρα βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσής της.
Λόγω αυτής της ανάγκης που είναι ανθρώπινη, το βλέμμα στρέφεται προς πιθανές λύσεις για το πώς θα “πέσει η κοιλιά”. Εξειδικευμένα προγράμματα διατροφής που αποσκοπούν στην απώλεια βάρους, συμπληρώματα διατροφής, λιποδιαλύτες, μέθοδοι επεμβατικής ιατρικής/κοσμετολογίας, τεστ δυσανεξίας τροφίμων, προϊόντα χωρίς γλουτένη, super foods και χυμοί φρούτων είναι μερικές από αυτές. Και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης καθώς και τα social media, είτε μέσω των διαφημίσεων ή με σχετικά άρθρα, κατακλύζονται από προτάσεις για διάφορους τρόπους αδυνατίσματος που στις περισσότερες περιπτώσεις υπόσχονται ταχύτατα αποτελέσματα με τον ελάχιστο δυνατό κόπο.
Συχνά προβάλλονται και τα απαραίτητα πειστήρια, όπου ευεργετημένοι πελάτες βεβαιώνουν για την αξία του προϊόντος/υπηρεσίας. Το ίδιο συμβαίνει και σε φιλικές συζητήσεις όπου ο ένας συστήνει στον άλλο μιαν υπηρεσία ή ένα προϊόν μείωσης του σωματικού βάρους και του διηγείται την εμπειρία του και σε τι, κατά τη γνώμη του, οφείλεται η επιτυχία ή μη της προσπάθειας του. Δηλαδή μεταφέρει την προσωπική του εμπειρία. Και βάσει αυτής εμπιστεύεται ή όχι το προϊόν ή την υπηρεσία. Όμως, ας αντικαταστήσουμε τις λέξεις «προσωπική εμπειρία» με τη λέξη «παρατήρηση». Όλοι οι άνθρωποι παρατηρούμε τον κόσμο γύρω μας, αναλαμβάνουμε δράση και με αυτόν τον τρόπο αποκτούμε εμπειρία στο πώς να κάνουμε κάτι καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.