Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
6'
Κείμενο:
cediodiafos0701361.jpg
Σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό. [Yannis Drakoulidis/FOSPHOTOS]

Γιατί κοστίζει 400 εκατ. ευρώ το νέο σύστημα διοδίων;

Ένα μαξιμαλιστικό σχέδιο του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται σε εξέλιξη, για την πλήρη αντικατάσταση των σταθμών διοδίων με ένα νέο, δορυφορικό σύστημα. Το κόστος του θα προστεθεί στα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για την κατασκευή των οδικών αξόνων και επιβαρύνουν τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, μέσω των διοδίων.
Σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό. [Yannis Drakoulidis/FOSPHOTOS]

Λίγες εβδομάδες μετά το ρεπορτάζ του inside story για το νέο σύστημα αναλογικών (με βάση την απόσταση) δορυφορικών διοδίων, δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία δεσμεύονται για τον σκοπό αυτό 400 εκατ. ευρώ. Το κόστος εκ πρώτης όψεως δείχνει τεράστιο, ειδικά σε μια περίοδο που δεν περισσεύουν τα κεφάλαια για το κρατικό ταμείο. Για λόγους σύγκρισης, περί τα 400 εκατ. ευρώ κοστίζει η κατασκευή ολόκληρου του οδικού άξονα Πάτρας–Πύργου, ή της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας–Περάματος.

Το πολύ υψηλό κόστος οδήγησε αμέσως στην κυκλοφορία διαφόρων σεναρίων, όπως π.χ. ότι στα 400 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται δαπάνες για τη σύσταση ενός μεγάλου κρατικού φορέα που θα εισπράττει τα διόδια με το νέο σύστημα, δαπάνες προσωπικού του φορέα και άλλα παρόμοια. Ορισμένοι συγκρίνουν την προβλεπόμενη δαπάνη για το ελληνικό σύστημα με τα 75 εκατ. ευρώ που αναμένεται να στοιχίσει το αντίστοιχο της Βουλγαρίας. Όμως, το βουλγαρικό σύστημα δορυφορικών διοδίων αφορά μόνο τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, ενώ το ελληνικό όλα τα επαγγελματικά οχήματα (ακόμα και το ημιφορτηγό ενός υδραυλικού για παράδειγμα).

Στελέχη εταιρειών διαχείρισης οδικών αξόνων, με τα οποία

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη