Πώς η Viva Wallet νίκησε κρίση και ελληνική πραγματικότητα
Ήταν τέλη του 2014, όταν μία ελληνική εταιρεία από αυτές που ονομάζονται fintech (financial technology, δηλαδή εταιρείες τεχνολογίας από τον χώρο της πληροφορικής, οι οποίες δημιουργούν ηλεκτρονικές εφαρμογές για τον χρηματοοικονομικό κλάδο) διέθετε στην αγορά νέα προϊόντα. Θεωρούσε ότι η αγορά χρειαζόταν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, γιατί πρόσφερε ολοκληρωμένες λύσεις με χαμηλότερο κόστος. Είχαν προηγηθεί δύο χρόνια προετοιμασίας και σημαντικών επενδύσεων σε οικονομικό και ανθρώπινο δυναμικό. Όμως, οι άνθρωποί της δεν είχαν υπολογίσει στον σχεδιασμό τους τον «ξενοδόχο».
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ξενοδόχος ήταν το οικονομικό περιβάλλον, που χαρακτηρίστηκε από την τότε πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης να διεκδικεί από τους δανειστές κατάργηση των μνημονίων και κούρεμα του χρέους. Πολιτική που έφερε τα γνωστά αποτελέσματα για την χώρα και τους πολίτες της (πρόσθετη επιβάρυνση του δημοσίου χρέους, πρόσθετα φορολογικά και γενικά δημοσιονομικά μέτρα) και περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls). Αυτό το περιβάλλον και οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων αχρήστευσαν τα νέα προϊόντα της εταιρείας σε μία νύχτα.
Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Και η εταιρεία δεν είναι απλά