Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
11'
Κείμενο:
ce000_1kk1fr.jpg
[Martin Bureau/AFP]

Βιώσιμη μόδα: Μια ιστορία συγκρατημένης αισιοδοξίας

Το πράσινο είναι το νέο μαύρο στις τάσεις της παγκόσμιας μόδας. Νομοθετικές και ακτιβιστικές πρωτοβουλίες πιέζουν για την αλλαγή μιας βιομηχανίας με σοβαρές παθογένειες. Τι σχέση έχει η Ελλάδα με όλα αυτά; Μπορεί η αλλαγή στους όρους του παιχνιδιού να φέρει μια ευκαιρία για την ελληνική βιοτεχνία;
[Martin Bureau/AFP]

Σήμερα η μόδα είναι μια παγκόσμια βιομηχανία αξίας 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, που καταφέρνει να αυξάνεται συνεχώς, ακόμα και μετά τα χτυπήματα της πανδημίας. Στον αντίποδα αυτής της «ανάπτυξης», ένα δυναμικό κίνημα εξαπλώνεται σε όλον τον κόσμο ζητώντας τον μετασχηματισμό και τη μείωση της παραγωγής ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ, δίκαιες συνθήκες εργασίας, διαφάνεια και ανάληψη ευθυνών από τις εταιρείες του κλάδου και αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Σταδιακά, θεσμοί και κράτη επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας της βιομηχανίας.

Στη χώρα μας, μπορεί η κλιματική αλλαγή να άργησε να μπει στο λεξιλόγιο των Ελλήνων, όμως οι φλόγες και οι καύσωνες των τελευταίων ετών έφεραν εγγύτερα έννοιες όπως προστασία, βιωσιμότητα, αναγέννηση. Εδώ και κάποια χρόνια ακτιβιστές, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες και ευσυνείδητοι πολίτες προσπαθούν να χτίσουν τις βάσεις μιας διαφορετικής παραγωγικής και καταναλωτικής κουλτούρας με κέντρο τη βιωσιμότητα. Ταυτόχρονα, η μηχανή αναζήτησης μόδας του Glami.gr έδειξε ότι η ζήτηση των Ελλήνων για προϊόντα ηθικής μόδας αυξήθηκε κατά 91% σε σχέση με το 2019. Αν και με αργούς ρυθμούς, η βιώσιμη μόδα αποκτά έδαφος στον δημόσιο διάλογο

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη