Οι μηχανοδηγοί των ελληνικών τρένων είχαν φιλοξενηθεί από τους Γάλλους και είχαν την εμπειρία του ταξιδιού με τα υπερσύγχρονα τρένα TGV με τις μεγάλες ταχύτητες. Στα πλαίσια των ίδιων εκπαιδευτικών ανταλλαγών, οι Γάλλοι επισκέφθηκαν κάποια στιγμή τη Θεσσαλονίκη και μπήκαν στην αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, για να πάνε με τους Έλληνες συνάδελφούς τους μέχρι τη Λάρισα.
-Με πόσα θα πάμε μέχρι τη Λάρισα; ρώτησαν οι Γάλλοι.
-Με 110-120 χλμ/ώρα, απάντησαν οι δικοί μας.
Η ταχύτητα ήταν χαμηλή, σε σχέση με αυτό που είχαν συνηθίσει στα γαλλικά τρένα. Όμως στην Κατερίνη, σύμφωνα με περισσότερους μάρτυρες, οι Γάλλοι έδειχναν πολύ ανήσυχοι. Ρωτούσαν πόση ώρα χρειαζόταν ακόμα ως την Λάρισα.
-Έχετε περάσει όλα τα φανάρια με κόκκινο, παρατήρησαν.
Η ιστορία δεν είναι πολύ παλιά και οι άνθρωποι που μου την αφηγήθηκαν σε διαφορετικές εκδοχές της αγαπούν τα τρένα και τα γνωρίζουν καλά. Κι όμως το κόκκινο ήταν ο κανόνας τους.
Στη συνέντευξη που έδωσαν στις 26 Φεβρουαρίου 2024 στην Αθήνα οι τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών των θυμάτων της σύγκρουσης της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη, σημείωσαν ότι, από όλα τα συστήματα που έλειπαν, «αρκούσε και μόνο η φωτοσήμανση για να έχει αποφευχθεί η σύγκρουση».
Ας πάρουμε τα