Μέχρι πριν λίγα χρόνια το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με δύο-τρία events ακόμα, ήταν τα μόνα που έφερναν ένα μεγάλο κύμα ξένων επισκεπτών στην πόλη. Αλλά όχι πλέον.
Τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη έχει γίνει αυτό που λέμε «πόλη τουριστικού ενδιαφέροντος». Τι σημαίνει αυτό; Πολύ περισσότερα από τα καταστήματα σουβενίρ που ξεφυτρώνουν σε ολόκληρο το κέντρο της, τα τουριστικά πούλμαν και τα πολυάριθμα γκρουπ που ανεβοκατεβαίνουν την Αριστοτέλους. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Τα νούμερα που εμπνέουν (συγκρατημένη) αισιοδοξία
Το πρώτο στοιχείο που φανερώνει την τουριστική ανάπτυξη μίας πόλης είναι προφανώς οι αεροπορικές αφίξεις της. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τη Fraport Greece, τη διαχειρίστρια εταιρεία του Διεθνούς Αεροδρομίου Μακεδονία, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών που πέρασαν από τις πύλες αφίξεών του κινείται σχεδόν αδιάκοπα ανοδικά την τελευταία οκταετία.
Η Fraport Greece προσδοκά ότι αυτή η αυξητική τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Γι' αυτό, τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησαν τα έργα για την επέκταση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού κατά 32.000 τ.μ., η οποία θα αυξήσει αισθητά τη δυναμικότητα του αεροδρομίου.