Το τέλος της αποκλειστικότητας των ΚΤΕΛ στην περιφέρεια
Εδώ και 70 χρόνια περίπου, τα ΚΤΕΛ είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος συγκοινωνιών στην ελληνική περιφέρεια. Ένωσαν περισσότερο ή λιγότερο απομακρυσμένες περιοχές, μετέφεραν αγαθά και έδωσαν δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους· όλα αυτά μέσα σε ένα καθεστώς απευθείας αναθέσεων από την πολιτεία, που παρατεινόταν για δεκαετίες.
Πλέον, 20 σχεδόν χρόνια μετά την ψήφιση ενός δεσμευτικού Κανονισμού της ΕΕ, φαίνεται πως η Ελλάδα θα προσαρμοστεί καθυστερημένα στο ευρωπαϊκό παράδειγμα, πραγματοποιώντας για πρώτη φορά ανοικτούς διαγωνισμούς για το επιβατικό οδικό έργο σε ολόκληρη τη χώρα, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Οι πρώτοι διαγωνισμοί είναι ήδη σε εξέλιξη και φέρνουν αρκετές καινοτομίες αλλά και κάποιες εκπλήξεις σε σχέση με αυτά που προσδοκούνταν. Μιλήσαμε με εκπροσώπους του κλάδου και συγκοινωνιολόγους, ώστε να μάθουμε ποια οφέλη και ποιους πιθανούς κινδύνους κρύβει αυτή η μεταρρύθμιση.
Μετά τα πόδια, τα μουλάρια και τις άμαξες: Μια μικρή ιστορία των μετακινήσεων
Το πρώτο υπεραστικό δρομολόγιο με λεωφορείο στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 1896. Τις επόμενες δεκαετίες, οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, που έπαιρναν άδειες με απλή έγκριση από τις αστυνομικές αρχές, πολλαπλασιάστηκαν ραγδαία. Στην πράξη, η

