
Τα ζιγκ-ζαγκ μιας σύμβασης του ΟΣΕ και μία δίκη 15 χρόνια μετά
Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που εκτός από τα σχολεία, ξεκινά και η δικαστική σεζόν καθώς τον Αύγουστο σχεδόν όλα τα δικαστήρια διακόπτουν. Η φετινή δικαστική χρονιά εκκίνησε με την διεξαγωγή ορισμένων δικών που αφορούν σε μεγάλες ή μικρότερες υποθέσεις, που έρχονται από το μακρινό παρελθόν. Μία από αυτές είναι η δίκη που ξεκίνησε την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018, για μια υπόθεση που έχει τις απαρχές της στο 2003, δηλαδή πριν από 15 χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δικαιοσύνη, τους διαδίκους και γενικότερα τη χώρα. Σχετίζεται με τα έργα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τότε που το ελληνικό δημόσιο και οι διάφοροι φορείς έκαναν αγώνα δρόμου για να εκτελεστούν δεκάδες έργα προτού ξεκινήσουν οι αγώνες.
Ένα τέτοιο έργο ήταν η κατασκευή του γ’ τμήματος του προαστιακού σιδηροδρόμου «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιά-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες-Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ)-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Άνω Λιόσια». Το έργο πέρασε από πολλές φάσεις. Αρχικά το 2002 είχε συμπεριληφθεί μαζί με δύο άλλα έργα του ΟΣΕ στα συγχρηματοδοτούμενα με κοινοτικά κονδύλια. Όμως ο Δήμος Αθηναίων προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για περιβαλλοντικούς λόγους. Σε