Η πρόωρη επέκταση της από 31/7/1995 Σύμβασης Παραχώρησης Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος κατά 20 έτη (κανονικά έληγε το 2026 αλλά παρατάθηκε από τώρα, δηλαδή πολλά χρόνια νωρίτερα πριν τη λήξη της, μέχρι το 2046) χωρίς διαγωνισμό στην κοινοπραξία Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ (ΔΑΑ) που έχει την εκμετάλλευσή του αεροδρομίου από το 1995, έγινε αντικείμενο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο λόγος ήταν ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) αναγκάστηκε να υπογράψει δύο φορές την παράταση της παραχώρησης, τη δεύτερη φορά υπερδιπλασιάζοντας το τίμημα. Tο ΤΑΙΠΕΔ είχε συμφωνήσει αρχικά, το 2017, στην επέκταση της παραχώρησης κατά 20 χρόνια με τίμημα 483,87 εκατ. ευρώ. Μετά όμως από πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναγκάστηκε να υπογράψει ξανά την παράταση, ανεβάζοντας το τίμημα στο 1,115 δισ. ευρώ – ή 130% υψηλότερα. Με άλλα λόγια, το δημόσιο εάν έμενε στην πρώτη συμφωνία του 2017, θα είχε απώλειες 631,13 εκατ. ευρώ.
Η επίσημη δικαιολογία της χαώδους διαφοράς είναι σύμφωνα με τη σημερινή διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, επικεφαλής της οποίας είναι ο Άρης Ξενόφος