![Εκτροχιασμένα βαγόνια κείτονται στο πλάι μετά από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Κοιλάδα των Τεμπών, την 1η Μαρτίου 2023. [Sakis MITROLIDIS / AFP]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2025-02/cetempiafp-20230301-33aa4z2-v2-highres-greceaccidentdetrainavecplusieursblesses.jpg?itok=rif9s4-o)
Στο τελευταίο τρένο
Η Ελλάδα έχει μία κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, πάνω στην οποία κινούνται λίγα τρένα – συγκριτικά με άλλες χώρες. Δύο από αυτά τράκαραν μετωπικά πριν από δύο χρόνια στα Τέμπη, εξαιτίας μιας σειράς λανθασμένων χειρισμών πολλών ανθρώπων και μιας διαχρονικής περιφρόνησης για την ασφάλεια των επιβατών.
Αν έπρεπε να περιγράψουμε το πρόβλημα σε μία παράγραφο, θα λέγαμε ότι με την πάροδο των χρόνων και την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα τρένα κινούνταν με ολοένα μεγαλύτερες ταχύτητες, όμως οι οργανισμοί που τα διαχειρίζονται (ΟΣΕ και Hellenic Train) έκαναν πολύ λίγα για να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη θέση τους, τα προβλήματα στην κυκλοφορία τους αλλά και τη συμπεριφορά του προσωπικού τους όσον αφορά τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Μία αποτύπωση όσων συνέβησαν το απόγευμα και βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Παλαιοφάρσαλος, Λάρισα και Νέοι Πόροι, μέχρι λίγο πριν το δυστύχημα, είναι ενδεικτική για να μας δώσει την εικόνα της προβληματικής κατάστασης.
Ρύθμιση στα τυφλά
«Βασίλη δεν κατάλαβες, το εμπορικό θα φύγει κανονικά από τη γραμμή ανόδου [...]»
«Έχει αποκοπή γραμμής, πώς θα φύγει;»
«Πού έχει αποκοπή γραμμής;»
«Έχω εγώ, από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι Λάρισα [...] έχω