Η σιωπηλή επιδημία του HIV στην Αθήνα
Ήταν το 2011, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, όταν οι ιατροί νοσοκομείων της Αθήνας παρατήρησαν μια απότομη έξαρση των νέων κρουσμάτων του ιού HIV, κατά βάση μεταξύ χρηστών ενδοφλέβιων ναρκωτικών. Η αύξηση συνεχίστηκε με εκθετικούς ρυθμούς με αποτέλεσμα η επιδημία του HIV που καταγράφηκε στην Αθήνα το 2011-2013 να είναι η μεγαλύτερη (αναλογικά) της πρόσφατης υγειονομικής ιστορίας – τουλάχιστον στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Έως τότε οι χρήστες ουσιών στην Αθήνα αποτελούσαν εξαίρεση στον κανόνα. Το ποσοστό μόλυνσης χρηστών ναρκωτικών με HIV άγγιζε μετά βίας το 1% πριν το 2010, και εκτοξεύτηκε στο 14% μέσα σε μόλις έναν χρόνο.
Όπως επισημαίνει η Βάνα Σύψα, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, παρότι εκείνη την περίοδο καταγράφηκε διεθνώς μία «επιδημία επιδημιών», η διάδοση του ιού στις τάξεις των χρηστών στην Αθήνα ήταν ευρύτατη και έφτασε σε πρωτοφανή επίπεδα. «Είχαν διαγνωστεί πάνω από 1.000 άτομα θετικά στον HIV το 2011-2013» σημειώνει.
Αύξηση 55% στις μολύνσεις από HIV
Παρά τη λήψη στοχευμένων μέτρων και την αύξηση των διαγνωστικών ελέγχων, η επιδημία όχι μόνο δεν κόπασε, αλλά το

