Ο «ελληνικός σιδηρόδρομος ποτέ δεν έπαψε να είναι ασφαλής. Αν κανείς το δει με ψυχρά νούμερα, έχουμε από τους καλύτερους δείκτες ασφαλείας στην Ευρώπη. Ουσιαστικά υπάρχουν τα τελευταία 30 χρόνια δύο σοβαρά ατυχήματα και κάποια πολύ μικρότερα, οπότε υπό αυτήν την έννοια και το προσωπικό του σιδηροδρόμου και οι διαδικασίες είναι από τις πιο ασφαλείς στην Ευρώπη», μας λέει ο Παναγιώτης Θεοχάρης, πρόεδρος του ΟΣΕ.
Υπό διαφορετική οπτική γωνία, ο κύριος λόγος που η χώρα μας δεν έχει μεγάλο δείκτη ατυχημάτων είναι ο πολύ αραιός κυκλοφοριακός φόρτος. Κατά τμήματα, κυκλοφορούν μερικά μόνο ζεύγη ανά εικοσιτετράωρο, οπότε και η πιθανότητα ατυχήματος είναι μάλλον χαμηλή.
Όμως η Ελλάδα έχει μία αρνητική πρωτιά: είναι ίσως η μόνη χώρα στον κόσμο που στο δίκτυο και συγκεκριμένα στα σημεία όπου επιτρέπει την κυκλοφορία επιβατικών τραίνων με ταχύτητα 160 χλμ./την ώρα, δεν διαθέτει το απαραίτητο σύστημα προστασίας συρμού, το οποίο παρακάμπτει τον μηχανοδηγό σε περίπτωση που αυτός κάνει κάποιο λάθος ή παραβίαση (π.χ. παραβίαση κόκκινου). Ενώ τα συστήματα είναι εγκατεστημένα και στα τραίνα και στην ελληνική γραμμή, δεν μπορούν να λειτουργήσουν γιατί δεν λειτουργεί η σηματοδότηση παρά μόνο σε πολύ