
Πρώτοι στο διάβασμα οι 15χρονοι στην Ελλάδα – κάτω από τη βάση σε επιδόσεις
«Όλο τρέχω από μάθημα σε μάθημα ή διαβάζω, δεν έχω ελεύθερο χρόνο». Είναι το παράπονο πολλών παιδιών στην εφηβεία.
Τα ελληνόπουλα στην ηλικία των 15 ετών (όταν δηλαδή αρχίσει σιγά-σιγά η μάχη για τα πανεπιστήμια) μελετούν πολύ – τις δεύτερες περισσότερες ώρες παγκοσμίως: πάνω από τέσσερις την ημέρα.
Βρίσκουν όμως και πολύ χρόνο για να διαβάσουν εξωσχολικά βιβλία, κόμικ ή ενημερωτικά κείμενα στο internet. Δηλώνουν –σε ποσοστό που είναι το 13ο υψηλότερο παγκοσμίως– ότι το διάβασμα είναι ένα από τα αγαπημένα τους χόμπι! Και όλα αυτά όταν, μετά το σχολείο, τα πιο πολλά 15χρονα παιδιά στην Ελλάδα πηγαίνουν σε φροντιστήρια ή παρακολουθούν «ιδιαίτερα» για την ύλη του σχολείου, κάνουν μαθήματα για ξένη γλώσσα, και διατηρούν ενδεχομένως και κάποια άλλη ασχολία ή αθλητική δραστηριότητα.
Μετά λοιπόν από όλον αυτόν το καθημερινό «αγώνα» για τα μαθήματα που δεν καλύπτουν οι σχολικές ώρες διδασκαλίας, όλη τη μελέτη και την αγάπη για διάβασμα, το αποτέλεσμα είναι πενιχρό και απογοητευτικό. Και για τα ίδια τα παιδιά. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι Έλληνες μαθητές μένουν «μετεξεταστέοι» στο test δεξιοτήτων του «παγκόσμιου» σχολείου, που διενεργεί ο ΟΟΣΑ (έρευνες PISA για την Παιδεία).
Το εν λόγω