Πόσο καλά έχουμε σκεφτεί τον αποκλεισμό των ανηλίκων από τα social media;
Στις 8 Απριλίου οι υπουργοί Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου και Επικρατείας Άκης Σκέρτσος παρουσίασαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου το νέο πλαίσιο ρυθμίσεων για την πρόσβαση των ανηλίκων στα social media, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά των αποκλεισμό όσων δεν έχουν συμπληρώσει το 15 έτος της ηλικίας τους από την 1η Ιανουαρίου 2027.
Το μέτρο ανακοινώθηκε σε μια συγκυρία κατά την οποία πληθαίνουν οι φωνές που κάνουν λόγο για μια προσέγγιση που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρεί να λύσει. Το παράδειγμα της Αυστραλίας, που από τα τέλη του 2025 υποχρέωσε τις πλατφόρμες σε αποκλεισμό ανηλίκων κάτω των 16 ετών, απέχει ακόμα πολύ από το να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ πολλοί επικριτές του μέτρου, οι οποίοι σαφώς αναγνωρίζουν την ανάγκη προστασίας των ανηλίκων από τους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αλόγιστα τα social media, τονίζουν ότι αυτή η προσέγγιση, της απαγόρευσης πρόσβασης, εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες δεν θα αναγκαστούν να επαναπρογραμματίσουν τον εθιστικό τους αλγόριθμό ή να φιλτράρουν καλύτερα το περιεχόμενό τους.
Την

