Θεωρείται η πρώτη γνωστή ζωγράφος της Αναγέννησης αλλά πάμε στοίχημα ότι κανείςδεν γνωρίζει το όνομά της; Ας μην απομονώνουμε όμως την περίπτωση της αδελφής Πλαουτίλα Νελί (1523-87), της συνεχίστριας των εικαστικών διδαχών του ζωγράφου της Αναγέννησης Fra Bartolomeo και μιας από τις ελάχιστες γυναίκες που μνημονεύεται στο βιβλίο Οι βίοι των πλέον εξαίρετων ζωγράφων, γλυπτών και αρχιτεκτόνων (εκδ. Πατάκη) του «πατέρα» της Ιστορίας της Τέχνης, Tζόρτζιο Βαζάρι. Αλήθεια, πόσοι απ’ όλους όσοι στήνονται στις ατέλειωτες ουρές της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία για να θαυμάσουν τα αριστουργήματα της τέχνης που άνθισε από τον 15ο έως τον 16ο αιώνα γνωρίζουν ότι η πόλη των Μεδίκων έχει υπάρξει μια υπερδύναμη για περίπου πέντε αιώνες όσον αφορά στην τέχνη που έχει παραχθεί από γυναίκες; Μάλλον ελάχιστοι.
Αφορμή να αρχίσουμε να το μαθαίνουμε μέσα από τη δουλειά μιας ζωγράφου του 16ου αιώνα, η οποία μάλιστα υπήρξε και πρότυπο αλλά και καθοδηγήτρια για άλλες καλλιτέχνιδες της εποχής της, είναι η έκθεση «Plautilla Nelli: Convent Art and Devotion in the footsteps of Savonarola» που ξεκινά σήμερα στην Πινακοθήκη Ουφίτσι για να συμπέσει με την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Εγκαίνια για την