![[Νάσος Σιμόπουλος/Eurokinissi]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2025-06/ce6586583.jpg?itok=_cIXhHku)
Οι ατελείωτες συμβάσεις εκσυγχρονισμού των τρένων
Αποκτήσαμε τον τελευταίο μήνα πρόσβαση σε έναν μεγάλο όγκο εγγράφων που φαίνεται πως είτε αγνόησε, είτε δεν γνωρίζει ο ανακριτής στη Λάρισα που ερευνά τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών, ούτε και έλαβε υπόψιν της η ευρωπαϊκή εισαγγελία, η οποία σε δική της ξεχωριστή έρευνα αναζητά τους υπαίτιους της μη ολοκλήρωσης των συμβάσεων για τα τρένα, που χρηματοδοτήθηκαν με ευρωπαϊκά λεφτά.
Αυτά τα έγγραφα, αλλά και πρωταγωνιστές του σιδηροδρόμου κατά τα χρόνια 2014-2023 με τους οποίους μιλήσαμε, αναδεικνύουν ένα παζλ ευθυνών που πάει πολύ πιο πέρα από τη διαβόητη σύμβαση 717.
Ποιες συμβάσεις για την ασφάλεια των τρένων εκκρεμούν
Όλες οι παρακάτω συμβάσεις που αφορούν την ασφαλή μετακίνηση με τα ελληνικά τρένα ξεκίνησαν το μακρινό 2014, επί υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και κυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά.
- Η σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση, η οποία ερευνάται και από τον ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη στη Λάρισα και από την ευρωπαϊκή εισαγγελία.
- Δύο συμβάσεις ECTS για την αυτόματη πέδηση (αφορούν ένα επιτρόχιο σύστημα και ένα επί του τρένου), που ερευνώνται από τον ανακριτή στη Λάρισα.
- Δύο συμβάσεις για το δίκτυο GSMR κινητής τηλεφωνίας για τα τρένα (αφορούν ένα επιτρόχιο σύστημα και ένα επί του