
O Xίτλερ στο σπίτι
Στις 16 Μαρτίου 1941 –ενώ οι ευρωπαϊκές πόλεις φλέγονταν και οι εβραϊκές κοινότητες φυλακίζονταν σε γκέτο– το New York Times Magazine έκανε ένα εικονογραφημένο αφιέρωμα στην παραθεριστική κατοικία του Αδόλφου Χίτλερ στις Βαυαρικές Άλπεις. Υιοθετώντας ουδέτερο τόνο, ο Αμερικανός ανταποκριτής C. Brooks Peters τόνιζε ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος καλά θα έκαναν να μελετήσουν τη σημασία του «ιδιωτικού και προσωπικού χώρου του Φύρερ», όπου συζητήσεις για το μέτωπο του πολέμου «διανθίζονταν από περιπάτους με τα τρία τσοπανόσκυλά του σε μεγαλοπρεπή ορεινά μονοπάτια».

Για πάνω από 70 χρόνια, έχουμε αγνοήσει την προτροπή του Peters. Όταν αναφερόμαστε στο σκηνικό της πολιτικής εξουσίας του Χίτλερ, τείνουμε να ανακαλούμε στη μνήμη μας τις επικές συγκεντρώσεις των Ναζί έξω από τη Νυρεμβέργη, όχι το καθιστικό του. Κι όμως, ήταν μέσω της αρχιτεκτονικής, του ντιζάιν και των μίντια, που το καθεστώς των Ναζί προώθησε τον μύθο του ιδιώτη Χίτλερ ως ειρηνικό σπιτόγατο και καλό γείτονα. Στα χρόνια μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτή η εικόνα χρησιμοποιήθηκε στρατηγικά και αποτελεσματικά, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό, για να πάρει ο δικτάτορας αποστάσεις από τις βίαιες και