Ο ρωσικής έμπνευσης νόμος που φιμώνει τις ενοχλητικές φωνές έρχεται στην ΕΕ;
Αυτόν τον καιρό, οι ανεξάρτητοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί, οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι ακτιβιστές για τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι φιλελεύθεροι πολίτες της Ουγγαρίας κρατούν την ανάσα τους: Από μέρα σε μέρα περιμένουν ότι το κυβερνών κόμμα Fidesz θα καταθέσει προς ψήφιση στη βουλή το νομοσχέδιο «Για τη διαφάνεια στη δημόσια ζωή». Ο τίτλος είναι παραπλανητικός – στην πραγματικότητα, δίνει στην κυβέρνηση την εξουσία να τιμωρεί έως αφανισμού οποιονδήποτε οργανισμό θεωρήσει απειλή για την εθνική κυριαρχία.
Ποιος αποφασίζει τι αποτελεί απειλή για την εθνική κυριαρχία; Το Γραφείο για την Προστασία της Εθνικής Κυριαρχίας, ένας ισχυρός και αδιαφανής φορέας που ιδρύθηκε το 2023 για την «καταπολέμηση της ξένης επιρροής». Σύμφωνα με το νομοσχέδιο –που κατατέθηκε αρχικά τον περασμένο Μάιο– αυτό το Γραφείο θα υποδεικνύει να μπει σε μαύρη λίστα οποιαδήποτε νομική οντότητα λαμβάνει χρηματοδότηση από το εξωτερικό –πχ επιχορήγηση από την ΕΕ– εάν κρίνει ότι το έργο της αποτελεί απειλή για την εθνική κυριαρχία.
Άδεια για να λαμβάνει κάποια νομική οντότητα ξένη χρηματοδότηση θα δίνει μόνο η ουγγρική αρχή καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Όποιος μπει στη μαύρη

