Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
8'
Κείμενο:
Φωτογραφίες:
cenauphgeia.jpg
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Μάχη πάνω από το πτώμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

To 2000 η τότε ελληνική κυβέρνηση στεκόταν μπροστά σε ένα δίλημμα: ή θα έκλεινε μία χρεοκοπημένη επιχείρηση ναυπηγείων που είχε έναν μόνο πελάτη (την ίδια), ή στο όνομα των 1.700 θέσεων εργασίας που έπρεπε να σωθούν θα έβρισκέ έναν επενδυτή που θα κρατούσε τα ναυπηγεία ανοικτά. 17 χρόνια μετά, το διεθνές διαιτητικό δικαστήριο αποφάσισε ότι το δημόσιο που πήγε για μαλλί θα βγει κουρεμένο.
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Το 2010 το ελληνικό κράτος ήθελε να αποφύγει το κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά –που ανήκαν στη γερμανική εταιρεία Thyssen Krupp Marine Systems. Η επιχείρηση, που εξαρτιόταν από το κράτος για την επιβίωσή της, βρισκόταν μπροστά στο φάσμα της χρεοκοπίας.

Το δημόσιο λοιπόν προχώρησε σε μία σύμβαση με έναν επενδυτή από τον Λίβανο, τον Ισκαντάρ Σάφα. Η συμφωνία ήταν ότι αυτός θα αγόραζε από τους Γερμανούς το ναυπηγείο και το κράτος θα του έκανε παραγγελίες τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ (δύο καινούργια υποβρύχια). Έτσι το δημόσιο έλπιζε ότι θα απαλλασσόταν από το πρόβλημα. Μόνο που δεν είχε το δισεκατομμύριο.

Image
skar20.jpg

Δύο χρόνια αργότερα και οι δύο πλευρές, δημόσιο και επενδυτής, το διαπίστωσαν με δραματικό τρόπο. Ο Σάφα έβαλε το προσωπικό αρχικά σε διαθεσιμότητα και το δημόσιο σταμάτησε να τον πληρώνει. Οι δύο πλευρές –πρώτα ο Σάφα– προσέφυγαν στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο. Ο Σάφα για 1,5 δισ. ευρώ που του οφείλει κατά τη γνώμη του το δημόσιο, και αυτό με τη σειρά του για 7 δισ. ευρώ που κατά τη γνώμη του προέρχονται από τη ζημιά που υπέστη επειδή σταμάτησαν να λειτουργούν τα ναυπηγεία.

Η απόφαση της διαιτησίας εκδόθηκε στις 29 του περασμένου Σεπτεμβρίου και δικαίωσε τον Σάφα, που είχε

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη