Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
18'
Κατηγορία:
Κείμενο:
cemakedoniascrediteikehagenhoppmann.jpg
Η αίθουσα σύνταξης της εφημερίδας «Μακεδονία». [Eike Hagen Hoppmann]

Μέσα ενημέρωσης Θεσσαλονίκης: Σε κρίσιμο σταυροδρόμι ή αδιέξοδο;

Μία έρευνα στα τοπικά μέσα της δεύτερης μεγαλύτερης ελληνικής πόλης ανέδειξε μεγάλες αντιφάσεις, καθώς από τη μία οι παραδοσιακές εφημερίδες λιγοστεύουν επικίνδυνα, από την άλλη ξεφυτρώνουν διαδικτυακά μέσα που κουβαλούν «μικρό καλάθι» και φαίνεται να πετυχαίνουν τους στόχους τους.
Η αίθουσα σύνταξης της εφημερίδας «Μακεδονία». [Eike Hagen Hoppmann]

Είναι οχτώ το πρωί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Τα αστικά λεωφορεία, οι δημόσιες υπηρεσίες και τα καταστήματα είναι γεμάτα από κόσμο. Μερικοί κάνουν ήδη το πρώτο τους διάλειμμα για έναν γρήγορο καφέ.

Πολλοί αξιοποιούν το μικρό κενό ανάμεσα στις υποχρεώσεις τους για να ενημερωθούν για τα πρωινά νέα. Σχεδόν όλοι κρατούν ένα κινητό στο χέρι και διαβάζουν βιαστικά τους τίτλους που περνούν ασταμάτητα από μπροστά τους. Τα ενημερωτικά ραδιόφωνα ακούγονται από τα ανοιχτά παράθυρα κάποιων αυτοκινήτων. Λίγο παραδίπλα, στα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα, οι εφημερίδες κρέμονται από τα μανταλάκια. Σχεδόν κανείς δεν τις αγοράζει. Ίσως μόνο κάποιοι ηλικιωμένοι.

Image
rfeaturedphotocrediteikehagenhoppmann.jpg
[Eike Hagen Hoppmann]

Αυτή η εικόνα συνοψίζει τη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης. Είναι ίδια με αυτήν που υφίσταται λίγο-πολύ σε ολόκληρο τον κόσμο, στη Θεσσαλονίκη, όμως, έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα τις προκλήσεις και το πιθανό μέλλον των τοπικών ΜΜΕ στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, συνομιλήσαμε με ανθρώπους διαφόρων σχετικών ειδικοτήτων και ζητήσαμε τα φώτα τους.

Θεσσαλονίκη: Φτωχομάνα και στα ΜΜΕ

Ο Γιάννης Κοτσιφός είναι διευθυντής

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη