Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
16'
Κείμενο:
cemesogeios.jpg
Maarten Vanden Eynde, Plastic Reef, 2008-2012 (άποψη εγκατάστασης). [Πάνος Κοκκινιάς]

Η Μεσόγειος κάτω από τον φακό της τέχνης

Μία πολύπλευρη έκθεση στη Σάμο ευαισθητοποιεί τον θεατή γύρω από ζητήματα κρίσης στη Μεσόγειο.
Maarten Vanden Eynde, Plastic Reef, 2008-2012 (άποψη εγκατάστασης). [Πάνος Κοκκινιάς]

Η φωτογραφία δύο τουριστών που ξεκουράζονται σε παραλία της Σάμου, με ακριβώς μπροστά τους πιθανά μέλη μίας ΜΚΟ που συνοδεύουν μετανάστες με σωσίβια, μοιάζει σαν αντιπαράθεση δύο ολότελα διαφορετικών κόσμων. Στον έναν κόσμο η παραλία είναι προορισμός αναψυχής, στο άλλον είναι η πρώτη γραμμή γης μετά από μία φυγή μακριά από τη φτώχεια ή τη βιαιότητα. Ένας τόπος ιδωμένος από διαφορετικές οπτικές και φορτισμένος με διαφορετικές προτεραιότητες. Δύο κόσμοι που ενώ αντιδιαστέλλονται, επενεργούν ο ένας στον άλλον.

Όπως και τα υπόλοιπα έργα της έκθεσης 13,700,000 km3(ο αριθμός του υδάτινου όγκου της Μεσογείου σε κυβικά χιλιόμετρα) την οποία επιμελείται η διεθνής επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης Κατερίνα Γρέγου στο Art Space Pythagorion του Ιδρύματος Schwarz στην Σάμο, η εικόνα αυτή που αποτελεί μέρος της εγκατάστασης οι Τουρίστες της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Depression Era (κάθε κομμάτι της εγκατάστασης είναι δουλειά διαφορετικού καλλιτέχνη), κάνει νύξη στις αθέατες πλευρές του σύγχρονου κόσμου και πιο συγκεκριμένα στις συνθήκες κρίσης που απειλούν την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Η έκθεση εστιάζει στην περιβαλλοντική κρίση, που αντιμετωπίζεται όχι με τη στενή οικολογική έννοια αλλά ως ένα

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη