Κυκλοφοριακό μετά τα λόκνταουν: Μα, γιατί έχει τόση κίνηση;

Η λήξη των λόκνταουν έφερε αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο στα μεγάλα αστικά κέντρα, μαζί με μια σειρά νέων προκλήσεων με κοινωνικό, τεχνολογικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Παίρνοντας σαν μελέτη περίπτωσης τη Θεσσαλονίκη, αναζητάμε αιτίες και πιθανές λύσεις γύρω από το πρόβλημα.
Χρόνος ανάγνωσης: 
21
'
[Κωστής Κοτσώνης]

Εικόνες και πλάνα από ουρές αυτοκινήτων σε κεντρικούς δρόμους, τροχαία ατυχήματα δικυκλιστών, ακινητοποιημένα οχήματα από κάποιο διπλοπαρκαρισμένο. Αυτές οι σκηνές είχαν «παίξει» αρκετά στα Μέσα Ενημέρωσης τους προηγούμενους μήνες, προκαλώντας το ανοίκειο αίσθημα της περίφημης επιστροφής στην κανονικότητα. Σταδιακά, η πυκνή ειδησεογραφία τις εκτόπισε. Παρόλα αυτά, το ερώτημα που μουρμουρίζουν χιλιάδες αγανακτισμένοι Έλληνες οδηγοί κάθε μέρα παραμένει: «Μα γιατί έχει τόση κίνηση κάθε μέρα;».

Με αφορμή αυτό το ερώτημα, απευθυνθήκαμε σε θεσμικούς και επιστημονικούς φορείς αλλά και σε απλούς πολίτες που έχουν κάνει εδώ και χρόνια τη λεγόμενη «εναλλακτική μετακίνηση» τρόπο ζωής. Οι δηλώσεις τους έχουν σαν εφαλτήριο την πόλη της Θεσσαλονίκης, όμως σε μεγάλο βαθμό απηχούν τις συνθήκες που επικρατούν στην Αθήνα ή και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα ανά τον κόσμο, με τις τοπικές ιδιαιτερότητες να παίζουν φυσικά κι αυτές τον ρόλο τους.

Οι προκλήσεις μίας post-Covid πραγματικότητας

Με τη Γεωργία Αϋφαντοπούλου γνωριστήκαμε πριν τα Χριστούγεννα, στην εκδήλωση παρουσίασης του Ibikeshare. Πρόκειται για ένα από τα πολλά έργα στα οποία εμπλέκεται το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), ένα από πέντε ινστιτούτα του ερευνητικού κέντρου ΕΚΕΤΑ. Εκτός από το ΙΜΕΤ, στο οποίο είναι Διευθύντρια Ερευνών η κ. Αϋφαντοπούλου, εταίροι του project είναι η εταιρεία πληροφορικής Brainbox και το σύστημα ενοκίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων ThessBike.

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.