
Θα σώσει τον πλανήτη το κρέας δίχως κρέας;
Το 2019 θεωρείται η χρονιά τους: η δημοτικότητά τους αυξάνεται διαρκώς, οδηγώντας σε ανάλογη εκτόξευση της χρηματιστηριακής τους αξίας.
Το αντικείμενο των εταιρειών όπως η Beyond Meat και η Impossible Foods, στις οποίες αναφερόμαστε, δεν είναι συνηθισμένο. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις προσφέρουν προϊόντα που αντιστοιχούν στις θρεπτικές επιλογές που θα έκανε ένας κρεατοφάγος, από το μπιφτέκι έως, εσχάτως, στις φτερούγες από κοτόπουλο. Παρότι όμως τα προϊόντα τους σε όψη, γεύση και αίσθηση δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα παραπάνω, έχουν μια σημαντική διαφορά: δεν προέρχονται από ζώα που έχουν εκτραφεί με σκοπό την παραγωγή κρέατος, αλλά από υποκατάστατα κρέατος που έχουν παραχθεί από φυτικές πηγές πρωτεΐνης.
Η δυναμική αυτών των προϊόντων έχει αφενός προσελκύσει το ενδιαφέρον ανθρώπων όπως ο Μπιλ Γκέιτς, οι συνιδρυτές του Twitter Έβαν Γουίλιαμς και Μπιζ Στόουν και ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, που έχουν επενδύσει στην Beyond Meat, κι αφετέρου έχει ωθήσει τους παραδοσιακούς παίκτες της βιομηχανίας κρέατος να μιμηθούν το παράδειγμά τους, σπεύδοντας να λανσάρουν κι εκείνοι τα δικά τους προϊόντα «κρέατος δίχως κρέας».