Το σχέδιο κατασκευής διώρυγας παράλληλης στον Βόσπορο, με το όνομα Kanal Istanbul και μήκος 45 χλμ, χρονολογείται από το 2011. Εμπνευστής του φαραωνικού σχεδίου, το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν είναι άλλος από τον Ταγίπ Έρντογαν. Το έχει ο ίδιος αποκαλέσει «το παλαβό μου σχέδιο» και το οραματίζεται ως το τολμηρότερο σειράς «μεγάλων έργων», τα περισσότερα από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται στην περιφέρεια της Κωνσταντινούπολης.
Η νέα διώρυγα στοχεύει, κατά τον Έρντογαν και την κυβέρνηση, να αποσυμφορήσει τον Βόσπορο, ο όγκος ναυσιπλοΐας του οποίου ξεπερνά το άθροισμα εκείνων της διώρυγας του Σουέζ και του Παναμά. Η σχεδιαζόμενη διαδρομή της θα διασχίσει τα θρακικά προάστια της Κωνσταντινούπολης, από την ακτή του Ευξείνου ως εκείνη της Προποντίδας (Θάλασσας του Μαρμαρά), διερχόμενη από χωράφια και δασικές εκτάσεις. Η χάραξή της θα μετατρέψει το ευρωπαϊκό μισό της Κωνσταντινούπολης σε νησί, αποκόπτοντάς το από την ενδοχώρα της Θράκης. Αν τελικά πραγματοποιηθεί, η διώρυγα θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο θαλάσσιας μηχανικής της ιστορίας.
Όπως φαίνεται στον χάρτη, στην διαδρομή θα ενσωματωθούν η τεχνητή λίμνη Σαζλίντερε, κύρια πηγή ποσίμου