![Μια πινακίδα της Συντεχνίας Συγγραφέων της Αμερικής γράφει «Ανθρωπότητα εναντίον ΑΙ», σε διαδήλωση έξω από το στούντιο της Warner Bros. στις 16 Αυγούστου 2023 στο Μπέρμπανκ της Καλιφόρνια. [MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2024-01/ce063_1619465051-1.jpg?itok=_Z-WJkav)
Η μάχη των σεναριογράφων με την τεχνητή νοημοσύνη
Πριν από μερικούς μήνες το Χόλιγουντ –όπως έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε την πιο επιδραστική βιομηχανία του θεάματος– βίωνε μια μεγάλη κρίση. Μικρές και μεγάλες παραγωγές καθυστερούσαν να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν (ή ακόμα και ματαιώνονταν), θέσεις εργασίας χάνονταν και ολόκληρη η αλυσίδα της αγοράς, από τις εταιρείες παραγωγής και διανομής μέχρι τις κινηματογραφικές αίθουσες, τις πλατφόρμες του streaming αλλά και τα τηλεοπτικά κανάλια, έβλεπε τα έσοδα στα οποία προσδοκούσε να κάνουν φτερά. Η αιτία ήταν η πολύμηνη (148 ολόκληρες μέρες κράτησε τελικά) απεργία μίας από τις επαγγελματικές ομάδες που εμπλέκονται στην καλλιτεχνική διαδικασία, παίζοντας μάλιστα –κυριολεκτικά– πρωτεύοντα ρόλο, αφού από τη δική της δουλειά ξεκινούν λίγο πολύ όλα: Η απεργία της WGA (Writers Guild of America), της συντεχνίας των Αμερικανών σεναριογράφων, στην οποία με απόφαση της SAG-AFTRA (Screen Actors Guild και American Federation of Television and Radio Artists) προσχώρησαν αργότερα και οι ηθοποιοί.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που γινόταν κάτι τέτοιο. Άλλωστε, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει γενικά στις ΗΠΑ, όπου το 90% των εργαζομένων δεν εκπροσωπείται από κάποια συνδικαλιστική οργάνωση, οι συντεχνίες του