![Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, 20 Μαρτίου 2023. [Λεωνίδας Τζέκας/Eurokinissi]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2023-12/CEaltshmatodothshtrenwn5841371.jpg?itok=N6fjsdl0)
Η αμαρτωλή σύμβαση για τα τρένα στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας
Στις 12 Δεκεμβρίου 2023 η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κίνησε ποινική δίωξη εναντίον 23 ατόμων: 14 υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ, τεσσάρων της Διαχειριστικής Αρχής για τα ευρωπαϊκά κονδύλια ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ και πέντε εκπροσώπων της κοινοπραξίας ALSTOM-TOMH, ανάμεσά τους και δύο ηγετικών προσωπικοτήτων του κατασκευαστικού κόσμου της χώρας – έναν παλιότερο διευθύνοντα σύμβουλο και μέτοχο της Άκτωρ και ένα ηγετικό στέλεχος στη συγχωνευμένη εταιρεία Ελλάκτωρ-Ιντρακάτ.
Η απόφαση είναι σημαντική για τρεις λόγους:
- Διότι η έρευνα είχε ξεκινήσει ένα 5μηνο πριν από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
- Διότι μία από τις κατηγορίες αφορά απάτη και απιστία εις βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Διότι σύμφωνα με το πόρισμα της Εισαγγελίας «Η ποινική έρευνα αποκάλυψε γεγονότα που συνιστούν ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος από τους Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) της Ελλάδας, στους οποίους ανατέθηκε από τις εθνικές Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717». Το κωμικό του πράγματος είναι ότι η Α' διεύθυνση της ΕΑΔ είχε συναντηθεί με κλιμάκιο της επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης της ΕΕ (OLAF) στις αρχές Νοεμβρίου 2023 και σύμφωνα με το