Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κείμενο:
img_1160_1.jpg
O ελληνοϊταλός αρχιμουσικός, Κλεάντε Ρούσσο. H φωτογραφία είναι μία ευγενική παραχώρηση της ΕΛΣ.

H Μανόν θα ήταν η αγαπημένη όπερα του Τσάρλι Τσάπλιν

Με αφορμή την επιστροφή της «Μανόν» του Ζυλ Μασνέ στην Εθνική Λυρική Σκηνή μετά από 52 χρόνια, μιλήσαμε με τον Ελληνοϊταλό αρχιμουσικό Κλεάντε Ρούσσο για όλα αυτά που την κάνουν μοναδική στην ιστορία της όπερας.
O ελληνοϊταλός αρχιμουσικός, Κλεάντε Ρούσσο. H φωτογραφία είναι μία ευγενική παραχώρηση της ΕΛΣ.

Η Μανόν, η όπερα του Ζυλ Μασνέ που θα ανέβει για οκτώ παραστάσεις σε παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, κατέχει μία μοναδική θέση στην ιστορία. Κι αυτό γιατί ο Γάλλος συνθέτης κατόρθωσε να συγκεράσει μουσικά στοιχεία από την μπαρόκ, τον κλασικισμό και τον ρομαντισμό, δηλαδή από περιόδους που καθόρισαν την πορεία της ευρωπαϊκής μουσικής παράδοσης μέσα στους αιώνες και συνδέθηκαν με κινήματα και εποχές που άλλαξαν τη Γηραιά Ήπειρο, από τις παρυφές της Αναγέννησης έως τον Διαφωτισμό. Ο Ζυλ Μασνέ δημιούργησε μία παρτιτούρα, όπου συνυπάρχουν μουσικά ο Μπαχ, ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν, ο Πουτσίνι. Δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες παρτιτούρες στην όπερα.

«Ο πειραματισμός στη Μανόν έχει μία καλλιτεχνική αυταξία, μιας που βλέπουμε ένα μεγάλο ταλέντο την ώρα που παλεύει να δημιουργήσει τη δική του καλλιτεχνική κληρονομιά»
Κλεάντε Ρούσσο, αρχιμουσικός

«Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Μανόν δεν έγκειται μόνο στο ότι αποτελεί μία ωραία σύνθεση, όπως μπορούμε να πούμε για άλλα αριστουργήματα της γαλλικής όπερας, για παράδειγμα την Κάρμεν του Μπιζέ. Αντίθετα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στο γεγονός ότι σε αυτό το έργο βλέπουμε έναν ταλαντούχο συνθέτη εν τη γενέσει του, που πειραματίζεται με

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη