Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
cexa1806713.jpg
[Βασίλης Βερβερίδης/Eurokinissi]

Χρυσή Αυγή: Aπό την τηλεόραση στο YouTube

O Γιώργος Σαμαράς, λέκτορας Δημόσιας Πολιτικής στο King’s College του Λονδίνου, μελέτησε τα social media της Χρυσής Αυγής για επτά χρόνια. Τα συμπεράσματά του είναι διαφωτιστικά και –καθώς όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά στη δευτεροβάθμια δίκη που συνεχίζεται– δυνητικά χρήσιμα για τη δημοκρατία μας.
[Βασίλης Βερβερίδης/Eurokinissi]

Είχε στρατηγική η Χρυσή Αυγή στη χρήση των social media; Αυτή την ερώτηση έκανε μεταξύ άλλων στον εαυτό του ο Γιώργος Σαμαράς, λέκτορας Δημόσιας Πολιτικής στο King’s College London, όταν ξεκινούσε το διδακτορικό του το 2018. Παρακολουθούσε ήδη από κοντά τη Χρυσή Αυγή αρκετά χρόνια, καθώς του είχε κάνει εντύπωση πόσο καλά δομημένη ήταν σαν οργάνωση. «Η ιστοσελίδα τους με είχε συγκλονίσει για χρόνια. Προσπαθούσα να έχω μια επαφή να δω τι συμβαίνει και πώς γίνεται ένα πολιτικό κόμμα να έχει μετατρέψει την επίσημη ιστοσελίδα του σε ειδησεογραφικό-προπαγανδιστικό μέσο» λέει, εξηγώντας ότι η ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής δεν ήταν σαν αυτές των υπολοίπων κομμάτων –δελτία τύπου, δηλώσεις των πολιτικών, καλέσματα σε συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις κ.λπ– αφού μεγάλο μέρος της καταλάμβαναν οι καθημερινές αναμεταδόσεις ειδήσεων, τις οποίες προέβαλαν με τον δικό τους τρόπο και έπειτα έβγαζαν στα social media.

Image
rsamaras.jpg
Ο Γιώργος Σαμαράς.

Η μελέτη του κ. Σαμαρά περιλαμβάνει τη χρήση των Facebook, Twitter και YouTube, από το 2012 έως το 2019, από το κόμμα αλλά και από κάποιους δραστήριους βουλευτές/πολιτικές φιγούρες του. Βασίστηκε στην ανάλυση δημοσιεύσεων των λογαριασμών αυτών (στις περιπτώσεις που τα προφίλ έχουν «πέσει»

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη