Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
8'
Κείμενο:
cesupermarket5721499.jpg
[Μιχάλης Καραγιάννης/Eurokinissi]

Το σοκ των ανατιμήσεων δεν άλλαξε τον τρόπο που ψωνίζουμε

Το 2022 μάθαμε τι σημαίνει sticker shock, ή σοκ των ανατιμήσεων. Όμως από τα στοιχεία κατανάλωσης προκύπτει ότι δεν είμαστε τελικά τόσο ευαίσθητοι με την τιμή, όσο νομίζουμε. Μια ιστορία για τη δύναμη των brands και τον έλληνα καταναλωτή.
[Μιχάλης Καραγιάννης/Eurokinissi]

Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου, η Ελληνική Στατιστική Αρχή δημοσίευσε τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για τον Νοέμβριο του 2022, σύμφωνα με τον οποίον οι πληθωριστικές πιέσεις μειώθηκαν ελαφρά. Ο ετήσιος πληθωρισμός υποχώρησε στο 8,5%, όταν έναν μήνα νωρίτερα, τον Οκτώβριο, ήταν στο 9,1%.

Για τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, η υποχώρηση του πληθωρισμού τον Νοέμβριο αποτυπώνει «τις διακυμάνσεις των τιμών στις διεθνείς αγορές, καταδεικνύει όμως και ότι το ολοκληρωμένο σχέδιο των πολυεπίπεδων πρωτοβουλιών της κυβέρνησης αποδίδει καρπούς». Όμως ο υπουργός ήταν προσεκτικός στην ανάρτησή του στο twitter: «Έχουμε ανηφόρα ακόμη μπροστά μας».

Η φράση που επέλεξε ο υπουργός δεν απέχει από την πραγματικότητα. Αντιθέτως αποτυπώνει την αλήθεια, όταν μιλάμε για τον πληθωρισμό στα τρόφιμα. Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γενικού ΔΤΚ) κατά 8,5% τον περασμένο Νοέμβριο έναντι του Νοεμβρίου 2021

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη