Γιατί οι εταιρείες δεν δημοσιεύουν εγκαίρως τα οικονομικά τους στοιχεία
Mετά τον Απρίλιο του 2010, όταν η χώρα περιήλθε σε κατάσταση στάσης πληρωμών και προσέφυγε στην οικονομική βοήθεια της τρόικας (ΔΝΤ-Ευρωπαϊκή Ένωση-ΕΚΤ) για να χρηματοδοτήσει τις υποχρεώσεις της, ο ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών), επί προεδρίας Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ξεκίνησε να πιέζει για την κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων των επιχειρήσεων στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) και τις εφημερίδες. Αυτό ήταν κάτι που οι επιχειρήσεις είχαν την υποχρέωση να κάνουν μία φορά τον χρόνο –πρόσθετες υποχρεώσεις είχαν, και έχουν, οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείες.
Αιτία της επιδιωκόμενης κατάργησης ήταν το διπλό κόστος της δημοσίευσης, το οποίο μπορεί να μην ήταν υψηλό ως απόλυτο νούμερο (ειδικά στο ΦΕΚ), ήταν όμως άλλη μία επιβάρυνση σε ένα μπάτζετ ήδη φορτωμένο από κόστη που δεν είχαν σχέση με τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις πλήρωναν ένα επιπλέον κόστος επί των διαφημίσεων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (20%, το γνωστό αγγελιόσημο) για την ασφάλιση των δημοσιογράφων. Όλα αυτά δημιουργούσαν ένα σημαντικό άθροισμα επιβαρύνσεων, που έπληττε τη λειτουργία τους.

