«Ο ρόλος των πανεπιστημίων σήμερα είναι να προετοιμάσουν τους φοιτητές τους για τα επαγγέλματα, που ακόμη δεν υπάρχουν». Η παραπάνω ρήση ανήκει στην κυρία Μυρτώ Παπαθάνου, συνεργάτιδα του venture capital Metavallon. Ακούστηκε κατά τη διάρκεια διημερίδας για το μέλλον της εκπαίδευσης, που διοργάνωσαν το Ίδρυμα Fulbright και το Σχολείο της Αμερικανικής Παροικίας της Αθήνας (ACS) τον περασμένο Απρίλιο, με αφορμή την συμπλήρωση 70 χρόνων πολιτιστικών και εκπαιδευτικών ανταλλαγών ανάμεσα σε Ελλάδα και ΗΠΑ.
Εάν κάποιος τύχαινε να μπει εκείνη την στιγμή στον Φάρο του Πολιτιστικού Κέντρου Σταύρος Νιάρχος και να ακούσει την έκφραση της κ. Παπαθάνου, δεν είναι απίθανο να ξαφνιαζόταν ή και να την θεωρούσε υπερβολική, διερωτώμενος πώς προετοιμάζεται κάποιος για κάτι που δεν υπάρχει; Η πρόβλεψη όμως αυτή φαίνεται να κυριαρχεί στις έρευνες ινστιτούτων και επιχειρήσεων. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, σχεδόν δύο στα τρία παιδιά (65%) που βρίσκονται στο σχολείο σήμερα θα κάνουν καριέρα σε επαγγέλματα που ακόμα δεν υπάρχουν. Αυτό επιβεβαιώνει και έρευνα που πραγματοποιήθηκε για σκοπό του αμερικανικού κολοσσού στον χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, Dell, σύμφωνα με την οποία το 85% των