Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
anoigma_diodia_2.jpg

Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι: Πέντε ιστορίες

Πώς φτιάχτηκαν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας; Δόθηκαν με διαφανή κριτήρια οι πολύτιμες παραχωρήσεις; Το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τα δημόσια έργα ρίχνει φως στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών δρόμων, που έγινε με βαρύ τίμημα.

Στις αρχές του 2001, η Ελλάδα βρίσκεται σε κλίμα οργασμού δημόσιων έργων, με στόχο να κλείσει το κενό στις υποδομές που τη χωρίζει από τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού υπάρχει και χρησιμοποιείται, το αεροδρόμιο πρόκειται να μετακομίσει στα Σπάτα, κατασκευάζεται ήδη η Εγνατία Οδός, δηλαδή ο οδικός άξονας Ανατολής-Δύσης και πέντε νέοι αυτοκινητόδρομοι πρόκειται να αλλάξουν οριστικά την εικόνα της χώρας.

Ένα συμφέρον για όλους deal

Επειδή όμως το κράτος δεν έχει χρήματα για να φτιάξει το ίδιο τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, η κυβέρνηση αποφασίζει να τους κάνει με τη μέθοδο BOT (Build, Operate, Transfer). Δηλαδή, αντί για το κράτος, τα χρήματα θα τα βάλουν οι κατασκευαστές. Τα δάνεια στις τράπεζες είναι σε αφθονία, κι εξάλλου ένα μέρος του έργου θα χρηματοδοτηθεί από τα διόδια που θα εισπράττουν οι ανάδοχοι, μάλιστα προτού ακόμα παραδώσουν τους δρόμους, κι ένα άλλο μέρος θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όταν οι λογαριασμοί αυτοί συμφωνούνται το 2007, η κατανομή της χρηματοδότησης είναι κατά μέσο όρο για τους πέντε δρόμους ως εξής:

Κατανομή χρηματοδότησης αυτοκινητοδρόμων κατά μέσο όρο
Κρατική Χρηματοδότηση,
περιλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής
25% (2

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη