
Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι: Πέντε ιστορίες
Στις αρχές του 2001, η Ελλάδα βρίσκεται σε κλίμα οργασμού δημόσιων έργων, με στόχο να κλείσει το κενό στις υποδομές που τη χωρίζει από τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού υπάρχει και χρησιμοποιείται, το αεροδρόμιο πρόκειται να μετακομίσει στα Σπάτα, κατασκευάζεται ήδη η Εγνατία Οδός, δηλαδή ο οδικός άξονας Ανατολής-Δύσης και πέντε νέοι αυτοκινητόδρομοι πρόκειται να αλλάξουν οριστικά την εικόνα της χώρας.
Ένα συμφέρον για όλους deal
Επειδή όμως το κράτος δεν έχει χρήματα για να φτιάξει το ίδιο τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, η κυβέρνηση αποφασίζει να τους κάνει με τη μέθοδο BOT (Build, Operate, Transfer). Δηλαδή, αντί για το κράτος, τα χρήματα θα τα βάλουν οι κατασκευαστές. Τα δάνεια στις τράπεζες είναι σε αφθονία, κι εξάλλου ένα μέρος του έργου θα χρηματοδοτηθεί από τα διόδια που θα εισπράττουν οι ανάδοχοι, μάλιστα προτού ακόμα παραδώσουν τους δρόμους, κι ένα άλλο μέρος θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όταν οι λογαριασμοί αυτοί συμφωνούνται το 2007, η κατανομή της χρηματοδότησης είναι κατά μέσο όρο για τους πέντε δρόμους ως εξής:
Κρατική Χρηματοδότηση, περιλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής | 25% (2 |